Kampaní Láskyplný páteček Kofola upozorňuje na nedostatek lásky ve společnosti a vybízí, aby páry spolu trávily více kvalitního času
Tradiční československá značka a s ní stejnojmenná firma letos přichází s inspirativním krokem. Originální cestou upozorňuje na potřebu lásky ve společnosti, se změnou začíná u sebe a k zapojení vyzývá i ostatní. Všem zaměstnancům daruje Láskyplný páteček neboli den volna na lásku. Pokračuje tak v marketingu, jehož cílem je nedrancovat, ale pozitivně měnit své okolí.
Láska je neodmyslitelnou součástí DNA Kofoly. Slogan „Když ji miluješ, není co řešit“ se stal jedním z klíčových atributů značky. Svými kroky a kampaněmi navíc firma dokazuje, že je pro ni zcela klíčové dělat marketing založený na autenticitě. „My tomu říkáme rukodělný marketing. Ten nejenomže posiluje značku a její prodeje, ale hlavně přispívá k pozitivním změnám ve společnosti,“ uvádí Pavol Chalupka, marketingový ředitel Kofoly ČeskoSlovensko. „Je to styl, který jsme se rozhodli v Kofole žít a který už několik let odrážejí naše kampaně,“ vysvětluje Chalupka.
Řemeslný marketing je cestou budoucnosti
Komunikace Kofoly vycházejí z autentických činů a odrážejí reálné aktivity ve firmě. Například v roce 2019 Kofola „Projektem Kamilka“ upozorňovala nejen na nový bylinkový Rajec Heřmánek, ale i na to, že si firma začala v Rajecké dolině pěstovat své vlastní bylinky. Kampaní „Vinea Kumšt moštu“ zas firma přispěla k popularizaci českých a slovenských vinohradníků, s nimiž vytvořila prémiovou řadu Viney z různých odrůd vinného moštu, další rok potom limitovanou edici z lokální moruše černé. Projektem „Cirkulka“, díky němuž se na regály obchodních řetězců vrátily oblíbené nealko nápoje ve vratném skle, zas Kofola přispěla k rozšíření dostupnosti udržitelných obalů, ale i návratu jedné z kofolích legend na obrazovky – Sandry Flemrové, holčičky z oblíbené vánoční reklamy.
Letos se Kofola zaměřila na podporu toho, co je pro každého z nás nejdůležitější – lásky a vztahů. „Právě láska to v dnešní době nemá lehké a potřebuje naši pomoc, jak potvrdil i exkluzivní průzkum, který jsme realizovali v březnu 2023 ve spolupráci s agenturou Go4insight 1 . Vyšlo z něj, že většina párů má na svou polovičku v průměru méně než 2,5 hodiny denně,“ říká Dominika Múdra z agentury Wiktor Leo Burnett, která stála u vzniku konceptu kampaně. Kofola se proto rozhodla zavést Láskyplný páteček. Všem svým zaměstnancům umožňuje čerpat den volna navíc - právě na to, aby jej strávili se svou partnerkou či partnerem, případně na hledání lásky.
„Stále se mluví o pojmu „work-life balance“, ale já věřím, že je načase začít mluvit o „work-love balance“. Láska není raketová věda, ale je potřeba se o ni pečlivě starat. A jsem rád, že náš přístup zaujal i další majitele firem, se kterými se bavíme o zapojení,“ dodává majitel a náčelník Kofoly Jannis Samaras.
Autentický obraz lásky
Kampaň Láskyplný páteček je zároveň prvním krokem v nové strategii značky Kofola, která Kofolu posouvá od pouhé prezentace lásky a zamilovanosti v oblíbených TV spotech do reálného kontextu. Ten je dnes nesmírně důležitý zvláště pro mladší cílovku. „Lidé o svých vztazích stále více přemýšlí a je pro ně důležité, aby o ně v dnešním rychlém a složitém světě pečovali. Stavíme proto na autenticitě a v kampani využíváme osobnosti, které mají k lásce co říct,“ vysvětluje Lenka Tenglerová, senior brand manažerka Kofoly. „Na odborném zastřešení tématu partnerským vztahů spolupracujeme s psychoterapeutkou Markétou Šetinovou. Spoty k Láskyplnému pátečku zasazujeme do reálného prostředí a zobrazujeme v nich autentické momenty z každodenního života. V hlavních rolích navíc vystupují herci, jako například Alžběta Malá a Jiří Chadraba, kteří tvoří pár i v reálném životě,“ doplňuje Tenglerová.
Kampaň, co inspiruje
Integrovaná kampaň Láskyplný páteček má ambici posunout vztahy mezi lidmi k lepšímu. Vše s ní související se koncentruje kolem obsahového webu www.laskyplnypatecek.cz, na kterém si každý může otestovat, jak je na tom s péčí o svůj protějšek. K dispozici je zde i originální žádost o den volna, kterou mohou lidé předložit svým zaměstnavatelům. K zapojení dalších firem a podoře myšlenky osobně vyzývá i generální ředitel Kofoly Daniel Buryš ve videu na Youtube (https://youtu.be/CwvHb6nHSfY).
Kampaň bude k vidění na sociálních sítích (YB, FB, IG, TikTok, LinkedIn a Twitter) a od 19.
května i na televizních obrazovkách. Součástí kampaně je i partnerství s českým i
slovenským portálem Refresher a rádii Evropa 2 či Fun Rádio.
Součástí strategického využití kanálů pro šíření myšlenky Láskyplného pátečku je na
Slovensku i OOH kampaň, jejíž teasingová fáze začala v květnu a v červnu se překlopí do
své druhé fáze.
Vizitka kampaně:
Klient: Kofola ČeskoSlovensko a.s. – Ľubica Mieresová a Lenka Tenglerová
Agentúra: Wiktor Leo Burnett
Associate Strategy Director: Dominika Múdra
Associate Creative Director: Kristína Pavlendová
Creative Director: Peter Kačenka, Štefan Andrejco
Art Director Senior: Martina Mihálová
Graphic Designer: Viktória Bitterová, Gabriel Jakubkovič
Copywriter: Patrícia Al-Hadi
Account Director: Eva Kučerová
Account Manager: Andreas Imrich
Account Executive: Klára Bičejová
Web Development: Dataconcept
Produkcia: Leopard Production
PR podpora: agentury AC&C Public Relations (CZ) a 1st CLASS Agency (SK).
Odkaz na první spot z kampaňové série: www.youtube.com/watch?v=oXk2kxn_GJc.
O průzkumu:
1 Výzkum Go4insight pro společnost Kofola ČeskoSlovensko, březen 2023, 1 000 českých a 1000 slovenských respondentů.