Kofola ČeskoSlovensko koupí Karlovarské Korunní a Ondrášovky zásadně posílila v klíčové kategorii balených vod na českém trhu.
Kofola ČeskoSlovensko se 15. dubna 2020 stává majitelem 100 % podílu ve společnostech Karlovarská Korunní a Ondrášovka poté, co transakci schválil Úřad pro ochranu hospodářské soutěže a byly splněny všechny podmínky pro převzetí. Kofola ČeskoSlovensko koupí Korunní a Ondrášovky rozšiřuje své portfolio o české tradiční značky minerálních vod a zásadně posiluje svou pozici v kategorii balených vod na českém trhu. Touto akvizicí Kofola přebírá distribuční síť, závazky a pohledávky i všechny zaměstnance. Obě strany již dříve uvedly, že cenu transakce nebudou zveřejňovat.
Obě nové značky v portfoliu Kofoly mají bohatou historii a vhodně doplňují stávající portfolio postavené hlavně na tradičních značkách. Obohacením portfolia Kofoly je navíc Šaratica, výtěžek z přírodního léčivého zdroje. Skupina Kofola poskytne svým novým značkám zázemí silné nápojářské skupiny, organizovanou distribuci a marketingové know-how.
„Kofola se soustředí na posílení své pozice na domácím trhu nealkoholických nápojů. Akvizice Korunní a Ondrášovky logicky byla dlouhodobě hlavním cílem,“ říká k motivaci pro tuto akvizici Daniel Buryš, generální ředitel Kofoly ČeskoSlovensko, a pokračuje: „Tato akvizice zásadně pomůže v tom, abychom byli na trhu nadále konkurenceschopní. Pro lepší představu nám například toto doplnění portfolia pomůže v našem dalším růstu v segmentu HoReCa, ale značka Šaratica nám otevírá cesty i do lékáren.“
Pro Korunní i Ondrášovku je to nejlepší scénář, jaký jsme si mohli přát,“ komentuje transakci za prodávající skupinu Ondrášovka Holding člen představenstva Pavol Krúpa a vysvětluje proč: „Korunní i Ondrášovka jsou tradiční české značky a nedokážu si pro zajištění dlouhodobého a zdravého růstu obou firem představit vhodnějšího kupujícího, než je Kofola.“
V návaznosti na akvizice této velikosti v kombinaci s aktuální situací na trhu provedla Skupina Kofola významnou vnitřní reorganizaci. „Vytvořili jsme speciální integrační interní tým pod zkušeným vedením Jiřího Vlasáka, ředitele pro strategii Skupiny Kofola. Také jsme posílili skupinové vedení financí, kdy do jejich čela nastoupil Martin Pisklák, který má za sebou úspěšnou integraci společností Radenska a Studenac do struktur Skupiny a zároveň má velké zkušenosti z provozu a operativního řízení firmy,“ říká Jannis Samaras, generální ředitel Skupiny Kofola a dodává: „Daniel Buryš jako generální ředitel Kofoly pro ČeskoSlovensko se v nejbližších měsících bude plně soustředit na stabilizaci a následný rozvoj businessu v ČeskoSlovensku v době koronavirové pandemie. Jsem plně přesvědčen, že Skupina Kofola je na tuto velkou akvizici i na důsledky preventivních opatření boje proti epidemii COVID-19 dobře připravena.“
Nejbližším cílem integrace je začlenění nových značek do portfolia a struktur československého byznysu a odpovídající úprava strategie pro působení v segmentu přírodních pramenitých a minerálních balených vod. Z dlouhodobého pohledu půjde především o udržení a rozvoj podílu Korunní a Ondrášovky v retailu a dobudování kanálů gastronomie a impulsu pro obě tyto značky. V případě Šaratice pak Kofole ČeskoSlovensko půjde především o rozvinutí distribuční cesty směrem k lékárnám.