Na nápojovém trhu už najdete málokterou kategorii, ve které by nějakým způsobem nefigurovala lokální nápojářská rodina Kofola. V oblasti ovocných nápojů a džusů spolupracovala v posledních letech s rakouskou společností Rauch. Nyní přichází s vlastní značkou Curiosa, která okoření portfolio ovocných nápojů a džusů. V oblasti ledových čajů pak přináší novinku v podobě DILMAH Ice Tea.
Podíl nesycených nealko nápojů na českém trhu činí dle dat z Dotykačky zhruba 10 %. Nejvíce se jich prodá v kavárnách, cukrárnách a v hotelích, naopak nejméně ve fastfoodech. Mezi oněmi deseti procenty se bude nyní snažit zaujmout své místo nová značka ovocných nápojů Curiosa, se kterou přichází nápojářská společnost Kofola ČeskoSlovensko.
„Vytvořili jsme novou značku a receptury, které vnáší svěží vítr do rostoucí kategorie nesyceného nealka. Naše unikátní ovocné nápoje Curiosa se vyznačují netradičními kombinacemi ovoce a bylinek, případně i koření,“ popisuje novinku Daniel Buryš, generální ředitel Kofoly v Česku a na Slovensku a dodává: „Uvedením nových produktů zároveň posilujeme naši ambici nabízet zdravější alternativy nápojů na trhu, které neobsahují přidaný cukr ani umělá sladidla.“
Název značky Curiosa vychází z latinského cūriōsus a anglického curious, což odkazuje na potřebu něco se dozvídat. „Nazvali jsme tak naši značku, protože pro nás zosobňuje nekonečného objevitele – někoho, kdo je okouzlen přírodou, jejími poklady a tím, co všechno může nabídnout. Curiosa není jen název, v našich očích je to pocta nekonečné zvědavosti,“ vysvětluje Egle Wehle, marketingová ředitelka Radenska Adriatic, pod kterou vývoj značky v rámci skupiny Kofola spadal.
Nápoje Curiosa budou dostupné primárně v gastro formátech (tedy v 0,25l vratných skleněných lahvičkách a 10l Bag-in-Boxech), dále pak v půllitrových PET lahvích a plechovkách o objemu 0,33 l. Snoubit budou například chutě manga s kurkumou, černého rybízu s levandulí nebo hrušky s mátou. Vedle neobvyklých kombinací nabídne Curiosa i oblíbené klasické džusy (100% pomeranč s dužinou, 100% jablko, 100% multivitamin nebo 40% jahoda).
„Spotřebitelé v gastronomii hledají jedinečnost. Džusy a nektary patří mezi nejoblíbenější nápojové kategorie a jsou vítaným zpestřením pitného režimu, fungují ale i jako i výborný prodejní nástroj pro zákazníky a doplněk pro barmany,“ říká Jaroslav Vích, obchodní ředitel Kofoly ČeskoSlovensko. „Svými chuťovými kombinacemi, poctivým složením i atraktivním designem má značka Curiosa šanci vnést modernost a originalitu do relativně tradiční kategorie,” dodává.
Spolu s novou značkou přichází Kofola ještě s jednou novinkou – v příštím roce rozšíří partnerství s celosvětově uznávanou rodinnou společností DILMAH. Její po generace budovaná odbornost v pěstování, ručním sběru a zpracování čaje se odráží v poctivosti a vysoké kvalitě čajů Dilmah. Cejlonské čaje Dilmah distribuuje Kofola už od roku 2019, v roce 2025 však uvede na trh zcela nové ledové čaje DILMAH Ice Tea.
„Jejich základem je extrakt z ručně sbíraných lístků z čajových zahrad Srí Lanky. Výrobky budou opět bez umělých sladidel, barviv a konzervantů a budou mít nízký obsah cukru. Na ledové osvěžení v podobě černého čaje s broskví, černého čaje s citronem a zeleného čaje s jasmínem se můžete těšit od února,“ uzavírá Vích.
Kofola ČeskoSlovensko pečuje v rámci svého portfolia o tradiční a lokální značky. Mnohokrát už ale dokázala, že umí přicházet také s inovativními produkty, které mají potenciál získat si srdce spotřebitelů. Po vybudování značky Rajec a rebrandingu Royal Crown Coly zažívá úspěch se značkou Targa Florio, kterou postavila na poctivých sicilských surovinách, a která se rychle zařadila ke středně velkým značkám na gastro trhu.