Byznys

Kofola v Československu stabilně roste, v Adriatickém regionu to pořádně rozjela, v Polsku se stane výhradním distributorem značky Nestea

11.07. 2017

Hlavní sezóna se Kofole vydařila, tržby ve třetím kvartále rostly o 3,2 % a zisk EBITDA o 5,8 %. A to vše přes nejchladnější září za poslední desetiletí. Za devět měsíců Kofola v Česku a Slovensku meziročně utržila o 3,6 % více. Firmě se výborně dařilo i v Adriatickém regionu, kde v tržbách vyrostla dokonce o 23,7 %.

I přes tyto úspěchy skupina zaznamenala od počátku roku celkové tržby nižší o 1,3 %. Kofola zatím vykazuje i nižší provozní zisk EBITDA, a to o 17,1 %. Stejně jako v minulých kvartálech je důvodem poklesu hospodářského výsledku boj Kofoly o vyšší marže na polském trhu a vysoká cena cukru. 

Daniel Buryš, finanční ředitel skupiny Kofola, k hospodářskému výsledku doplňuje: „Celkové meziroční tržby Kofoly bez započítání polského trhu rostly o 8,4 %. Máme velkou radost z Adriatického regionu, kde se nám silně zhodnocují úspěšné akvizice ve Slovinsku a Chorvatsku. Dlouhodobě se nám daří na československém trhu, který vytváří více než dvě třetiny skupinového profitu. V Polsku investujeme do vlastních značek a snižujeme závislost na značkách privátních. Začínáme vánoční sezónu, ta patří díky struktuře portfolia k vrcholům celého roku. Nejvíce se Vánoce odrazí na prodejích tradiční Kofoly a džusů Happy Day“.

Na československém trhu se firmě dařilo především zásluhou značek Rajec, Rauch a Vinea. Očekávání splnila i značka freshbarů a salaterií UGO. UGO prostřednictvím svých 82 poboček navýšilo tržby o více než třetinu. Penetrace domácího trhu je již dostatečná a UGO se nyní bude soustředit na dosažení projektované rentability.  

 

Na polském trhu se Kofole podařilo uzavřít dohodu s majitelem ledových čajů Nestea, společností Nestlé S.A. Od roku 2018 to bude právě skupina Kofola, která bude tyto nápoje na polský trh dodávat.