Skupina Kofola zlepšila klíčové hospodářské ukazatele, skvělé výsledky vykázal zvláště československý segment postavený na tradičních značkách. Tržby zaznamenala Kofola za třetí čtvrtletí vyšší o 219,5 mil. Kč, hodnota ukazatele EBITDA narostla o 121,2 mil. Kč. Kofola si tak vytvořila rezervu na ekonomické výkyvy související s druhou vlnou pandemie koronaviru.
„V oblasti našeho podnikání o úspěchu roku vždy rozhoduje letní sezóna. Jsem rád, že letos jsme jí prošli nejlépe v historii. Naše tradiční produkty jsou pro spotřebitele jistotou i v dobách nejistých. V České republice a na Slovensku jsme oproti loňskému kvartálu utržili o 21,4 % více, za celou skupinu pak o 11,8 %,“ říká Jannis Samaras, generální ředitel Skupiny Kofola.
Z kategorií se dařilo především sirupům, dále pak rostly prodeje vod. „Naše sirupy zaznamenaly mezikvartálně tržby vyšší o 20,5 %, vody dokonce o 35,5 %. K tomuto výsledku přispěla akvizice tradičních minerálních vod Ondrášovky a Korunní, které obohatily letos naše portfolio. Potěšilo mne, že Korunní ve skle nebo Ondrášovka liči – tedy novinky, které jsme uvedli – dokonce předčily naše prodejní očekávání,“ hodnotí Jannis Samaras. Růst tržního podílu zaznamenává Kofola u slovenské minerální vody Kláštorná Kalcia, jejíž výrobu oživila před dvěma lety. S její lahví ze 100% rPETu sklízí úspěchy nejen u spotřebitelů, ale i v prestižních soutěžích. Naposledy Kláštorná Kalcia zvítězila v kategorii BEST IN PET v mezinárodním klání balených vod Global Water Drinks Awards 2020, kde uspěla jako jediná značka z česko-slovenského regionu.
V tržbách rostl ve třetím čtvrtletí i bylinkový segment Skupiny Kofola – tedy polská Premium Rosa a tradiční československý výrobce bylinných směsí LEROS. Do hlavní čajovo-kávové sezóny vstupuje firma s novinkou v podobě vlastní značky pravé italské kávy, Trepallini, kterou vyvinula ve spolupráci s Italy z rodinné pražírny a kávového institutu ARC.
Z portfolia Skupiny se v tržbách naopak nejméně dařilo značce UGO, která silně pocítila dopady koronavirových opatření a oslabené ekonomiky. COVID-19 dále ovlivnil prodeje v Adriatickém regionu, kde došlo k výraznému omezení turismu. Tržby skupiny tam klesly o 6,7 %. Společnost Radenska přesto pokračovala v udržitelných aktivitách – uvedla na trh minerální vodu Radenska Naturelle v lahvi ze 100% rPETu, a zároveň spustila kampaň na podporu výsadby 20 000 stromů ve Slovinsku a Chorvatsku.
„Do roku 2020 jsme vstupovali se silnou rozvahou. Za prvních 9 měsíců máme ukazatel EBITDA vyšší, než jsme měli loni touto dobou, Ondrášovka s Korunní mají očekávanou výkonost. Nadále platí náš cíl, kdy ukazatel EBITDA očekáváme pro rok 2020 mezi 950 mil. až 1 000 mil. Kč, přičemž s ohledem na aktuální dopady pandemie se budeme pohybovat spíše u nižší hranice. Z mého pohledu ale nic nebrání výplatě dividendy ve výši 13,50 Kč na akcii. V následujícím období, kdy budou stále přetrvávat celoekonomická omezení, budeme pokračovat v osvědčeném režimu flexibility nákladů a dobrého fázování sezónních výdajů,“ uzavírá výhled Kofoly do konce roku Jannis Samaras.