Značky

Milujeme jí, i když jí je šedesát

26.03. 2020

Od chvíle, kdy sjela první Kofola z výrobní linky, uplyne 27. března 60 let. Tradiční československá značka si svou nezaměnitelnou chutí získala již několik generací konzumentů a originální komunikací na vlně lásky odolala tlaku západních značek. A i v dnešní nelehké době šíří pozitivní emoce a dobro. Proč? Jen tak #zlasky.

Milujeme jí, i když jí je šedesát

Příběh Kofoly se začal psát v roce 1959. Tehdy po dvou letech bádání přišel tým doc. Zdeňka Blažka, CSc. na tu správnou magickou formuli sirupu KOFO, kterou dodnes tvoří čtrnáct bylinných a ovocných látek doplněných o kofein.

Zrodila se rocková hvězda
27. březen roku 1960, kdy sjela z výrobní linky první láhev Kofoly, je považován za start její veleúspěšné kariéry. Spotřeba Kofoly po celá šedesátá léta rostla tak, že Československu dokonce došly byliny a muselo si pro ně jezdit do zahraničí. V roce 1970 dosáhla tradiční československá značka statusu rockové hvězdy s roční produkcí 180 miliónů litrů. Se Sametovou revolucí však přišly těžké časy. Na trhu se objevily značky, o kterých Češi a Slováci dříve jenom snili… Kofola tenkrát změnila několikrát majitele a čekala na někoho, kdo o ní bude pečovat s opravdovou láskou.  



Naděje svitla v Krnově

Řek Kostas Samaras do tehdejšího Československa přišel v osmi letech, když prchal před občanskou válkou v Řecku. Válka jeho rodinu rozdělila, v Československu zůstal jen s bratrem a sestrou, proto dětství prožil v dětském domově. Po roce 1989 se Kostas pustil do podnikání. V roce 1993 koupil malou sodovkárnu v Krnově, kde později se svou rodinou znovu nastartoval novou zlatou éru Kofoly.

Jejím základním kamenem je láska
Kofola okouzluje generace nejen nezaměnitelnou chutí, ale i originální komunikací, která stojí na jedné z hlavních složek kofolího DNA – na lásce. Ta se otiskla nejen do klíčového sloganu „Když ji miluješ, není co řešit…“, který začal dobývat česká a slovenská srdce od roku 2001, ale i do mnoha láskyplných příběhů (od úsměvné nudapláže, přes tichou poštu na přeplněném nádraží až po dechberoucí Kofolásky). V roce 2003 se napříč obrazovkami poprvé proběhlo ikonické vánoční prasátko, které se stalo symbolem příchodu československých Vánoc. V roce 2014 se Kofola nesmazatelně zapsala do marketingové historie další výraznou kampaní – na televizních obrazovkách a sociálních sítích se zjevil šišlající pes Ftefan. Kofola díky němu zaznamenala fenomenálních 28 mil. shlédnutí.

Kofola pomáhá. Proč? Jen tak #zlasky.
Kofola dnes není jen Kofola… Tradiční československá značka dala jméno celé společnosti Kofola, která dnes zaměstnává téměř 2000 lidí. Pod její křídla patří výrobce bylinných směsí a čajů LEROS, ale například i čerstvé šťávy UGO. Se značkou Jupí začala dobývat sirupový trh, vdechla život značce pramenité vody Rajec, která pochází ze slovenské přírody Rajecké doliny. Právě tam Kofola nyní usiluje spolu s místními zemědělci o to, aby se celá oblast stala BIO certifikovanou lokalitou pro volný sběr bylin.

A i v aktuálních době, kdy do životů nás všech zasáhla epidemie koronaviru, Kofola umí překvapit. Spustila iniciativu #zlasky, v rámci které vybavuje pitným režimem zdravotníky, záchranáře v první linii, ale i nejvíce ohrožené seniory. Snaží se pomáhat městům a dodává dezinfekci a roušky potřebným a ve své komunikaci oceňuje každého, kdo v nelehkých dobách pomáhá nezištně a jen tak, #zlasky. 

Podrobnosti na www.kofola.cz nebo www.zlaskykofola.cz.