Vojta v Kofole působí přes 19 let, nyní na pozici produktového manažera. Je stále plný úsměvů a připraven každému kolem pomoci. V Kofole začínal v salesu, později pronikl do světa marketingu. Dnes brand manažerům pomáhá s klíčovými projekty, které posouvají nejen produkty, ale i celou firmu zas o krok dál. Rozpovídal se o svém posledním projektu, o tom, co dělá ve volném čase, a také o spojení světa Kofoly a UGO. Jak vnímá svou práci a jak se daří jeho manželce Renče, která vede jeden z UGO Freshbarů?

Co tě na práci nejvíc baví?
Už jsem v Kofole nějaký ten pátek, ale pořád je možnost najít si tady různorodost v práci. A taky nesmím zapomenout na kolegy ze všech oddělení – ti mě baví hlavně díky svým nápadům, nasazení a dobré náladě.
Vojto, stal ses zaměstnancem roku 2024 za marketing. Jaká byla tvoje reakce?
Byl jsem upřímně překvapený, nebojím se napsat, že dokonce zaskočený. Vše nebylo během roku jen krásné – i nějaké ty průsery byly. Jsem na sebe dost přísný a určitě bych některé z mých kolegů z MKT viděl jako vhodnější adepty. Na druhou stranu bych lhal, kdybych tvrdil, že to i nepotěšilo.
Tvoje manželka je franšízantkou UGO? Co ji k tomu vedlo a jak se jí daří?
V květnu už to bude osmý rok, co provozuje UGO Freshbar na pražské Brumlovce. Renča dlouho dělala obchodnici u Marsu. Jednoho dne u nich přišla fúze se žvýkačkáři, co mají Orbitky, a s tím i potřeba změny. Tou dobou kamarád provozující právě bar na Brumlovce řešil přechod na jiný business. Slovo dalo slovo a stala se franšízantkou. Já díky náročnosti práce v Kofole vypomáhám maximálně s „papírováním“. To jsou mé večerní volnočasové aktivity.
A daří se jí to?
Začátky byly velmi krušné. Hned v prvním roce probíhala velká rekonstrukce kolem provozovny, což razantně omezilo tok zákazníků i tržby. Když se zákazníci začali vracet, přišel covid a s tím nucené zavření. Při prvním rozvolnění přišel prodej z okénka a asi zatím největší zkouška Renčiných fyzických i psychických sil. Ale otevřít okénko byl velmi dobrý krok, protože byla jedna z mála, u koho si lidé z kanceláří mohli koupit něco k snědku a pití. To období si Renču vůbec nevybavuju doma – byla pořád za pultem. Situace je nyní stabilizovaná a po letech hubených přicházejí ta tlustší. Co si nemůžu odpustit, je velké díky Lukášovi a Markovi z UGA, že nás s Kofolou v zádech během covidu podrželi, a taky kvartetu Anička & Anička & Jirka & David za pozitivní zvraty v portfoliu.
Jak dlouho jste spolu? Jaká je vaše dynamika, když žijete oba pro „Kofolu“?
Poznali jsme se jako spolužáci při studiu na SPŠ technologie masa (řezníci s maturitou). Ale pár jsme začali tvořit až po maturitě. Je to neskutečných 28 let a minulý rok v září jsme oslavili 20 let v manželství. A i když je UGO součástí Kofoly, není to tak, že jsme jedna firma. Jsou určité synergie, ale
světy franšízantky UGO a zaměstnance Kofoly jsou odlišné.
Co rád děláš ve volném čase?
Jsem vášnivý pejskař, a tak jsem donedávna všechen svůj volný čas dával našemu Enzovi. Ten nás ale na podzim opustil, takže teď jsou to hlavně online vyjížď ky na kole. Dali jsme se do kupy s dalšími nadšenci a při špatném počasí si virtuálně společně vyjedeme. I když vlastně skoro každá vyjížď ka se změní v takový malý závod. Je to můj malý únik od chmurných myšlenek na hafana. Nebo když aspoň trochu přeje počasí, tak kultivace zahrady. Už bydlíme nějaký pátek ve svém, ale okolí domu není podle představ. A pro budoucího čtyřnohého parťáka to pak bude taky veselejší.
Kdybys měl možnost vzít si jednoho kolegu na „opuštěný ostrov“, kdo by to byl a proč?
Hned na první dobrou Vojta Janoš. Potkali jsme se při práci na projektech a kamarádství utvrdila společná účast na Vltava Runu. Je to parťák do nepohody.
Kde vidíš sebe a Kofolu za dalších pět let?
Baví mě a naplňuje smysluplná práce s produkty z pozice markeťáka. Je to určitě rybníček, který neplánuji opouštět. Cítím se tu nejen silný, ale hlavně pořád přínosný. Čerpám ze zkušeností a zároveň nových přístupů od kolegů.
Co mně svítí v hlavě jako dlouhodobý úkol, je precizování interního procesu vzniku výrobku nejen za marketing a taky tunění podkladů pro naše odběratele. Lať ka potřeb se stále posunuje.
Kdybys mohl jednu věc v Kofole změnit, co by to bylo?
Neměnil bych, ale upravil směřování a rozsah celého životního cyklu výrobku alias proces LCM. Aktuálně je to pro spoustu lidí nutné zlo. Reálně je to ale strašně jednoduché. Věřím, že se právě díky různorodosti práce brzy podaří položit nový základní kámen, aby vzniklo LCM 2.0.
Na který projekt, na kterém si pracoval, vzpomínáš nejvíce a nejraději?
Na CIRKULKU. Od doby natáčení spotu se každý rok potkáváme před Vánocemi se Sandrou Flemrovou, abychom si popřáli. To je pro mě vždy
ta chvíle, kdy opravdu začínají Vánoce.
Pozn. redakce: Cirkulka je vratný skleněný litrová lahev, ve které najdete Kofolu, Vineu nebo Rajec.
Jaký byl poslední projekt, na kterém jsi pracoval?
Ono jich vždy probíhá několik současně, ale ten, jehož výsledek je asi nejvíc viditelný, je nová PET lahev pro značku Kofola.